2/21/14

What to wear for a… Job Interview


A while ago I had an interview and of course  I didn't know what to wear haha. I think your outfit
will depend on many factors such as your profession (You can't dress exactly like if you were a lawyer or a fashion designer). 


I decided to make a post to help all the girls who have a future job interview.
Hope that this post helps you and if you have any tips for interviews leave me in the comments.

____________________

Hace un tiempo tuve una entrevista y por supuesto no sabia que ponerme jaja así que busque un poco de ayuda y solo encontré que debías vestirte de colores sobrios como negro, blanco e incluso gris para que tengas una apariencia profesional. Me atreví a preguntarle a 3 bloggers y para mi sorpresa la única que me respondió se encontraba en FWNY y le estoy eternamente agradecida.

 Creo que tu outfit va a depender de muchos factores como tu profesión (no puedes ir vestida exactamente igual si fueras una abogada o una diseñadora de modas).

Decidi hacer el post para ayudar a todas las chicas que tienen una futura entrevista de trabajo y no tengan idea de que vestir, en mi caso yo no tengo hermanas mayores que me asesoren.

Espero que les ayude y si tienen algún consejo para entrevistas me lo dejen en los comentarios.


Look 1:

It is the typical black & white mixed with a little gray (accessories or shirt)
Es el tipico black&white mezclado con un poco de gris, ya sea en los accesorios o en una prenda del look.
Look 2:


Look 3:



I loved the white, gray and nude combination, I think it looks super good if you fall into the typical black & white to see professional.
Me encanto la combinación blanco, gris y nude, creo que se ve súper bien si caer en el típico black&white para verte profesional.

Look 4:

it is a basic have a nude color shoes. Get some!
Amo el color nude y ya es un basico tener unos zapatos color nude! así que si no los tienes, ve por unos.

Look 5:


NOT always have to go with pants, skirts (be careful with long) is also valid.
NO siempre tienes que ir con pantalón, también se valen las faldas (ten cuidado con el largo, NO minifaldas).

Look 6:



They're riskier looks but I think if you're a designer, you can use it to show your creativity.
Son looks más arriesgados pero creo que si eres diseñadora o algo parecido puedes aprovecharlo para mostrar tu creatividad.

Look 7:




PS: I got the idea for this little section that could serve as a guide. What do you think?

PD: Tengo la idea de crear esta pequeña sección que podría servir como una guía. ¿Qué les parece?

16 comments:

  1. All of these are so lovely and would definitely work. Very POLISHED!
    http://www.averysweetblog.com/

    ReplyDelete
  2. beautiful outfits!:) love the first one!♥

    www.Lorietta.cz

    ReplyDelete
  3. Nice outfit!!! springtime!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Have a good Sunday!
    Angela Donava
    http://www.lookbooks.fr

    ReplyDelete
  4. Wonderful post...I like your blog.^^
    Maybe follow each other on bloglovin?
    Let me know follow you then back.
    Lovely greets Nessa

    ReplyDelete
  5. Depending on the job you are applying for, specially at a young age, knowing how to dress is key, you've selected some amazing outfits, specially love the last one, as it is a bit more relaxed
    blogablebeauty.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Hey thanks for checking out my blog. I am following you on bloglovin; please follow back and like me on facebook.

    http://styledbynoosh.blogspot.com

    https://www.facebook.com/StyledByNoosh

    Thank you! xoxo
    - Noosh

    ReplyDelete
  7. Hola guapa, soy Silvia de 2piezas, me escribiste en mi face book, Muchas gracias.
    Te sigo por aquí y en face.
    Tienes un blog muy interesante.

    Besos mil guapa.

    ReplyDelete
  8. Beautiful loks,kisses.
    http://www.fashionismylifebyestefania.com/

    ReplyDelete
  9. nice looks for a job interview! :D

    xoxo
    http://www.tastemycloset.com/

    ReplyDelete
  10. Beautiful!!
    thanks for sharing.
    Do you want to follow each other on instagram? I'm @chicstreetchoc! Thank uuu
    FOLLOW ME ON FACEBOOK
    CHIC STREET CHOC

    ReplyDelete
  11. Great post and outfits ideas! =)

    http://whattostyle.blogspot.com/

    xoxo,
    Jess

    ReplyDelete
  12. Thanks, this post is so helpful!

    And thank you for your pleasant comment on my blog! I checked your blog and I like it <3 Of this cause I would like to follow you on gfc and/or bloglovin. It would be great if you come again to my blog to follow me – then I will follow you immediately back.

    xx from Bavaria/Germany, Rena

    www.dressedwithsoul.blogspot.de

    ReplyDelete
  13. Los looks que escogiste son maravillosos, muy buenos consejos! Un abraz
    Síguenos: twognrtions.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Excelente post nena me parece excelente tus ideas geniales hermosa

    ReplyDelete

Lovely comments

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...